Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Vlast narodu!

Komentari (57) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 17 decembar 2009 14:54
Sidarta
Amin.
Hasta la victoria siempre!
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 17 decembar 2009 15:00
Igor Kostic
Bravo, Bravo, Bravo.........
Ostao sam bez reci.... Sebe sam smatrao do ovog trenutka desnicarem (koliko god taj izraz bio nepotpun i zloupotrebljavan) ali posle ovog teksta shvatam da sam deo obespravljenog pucanstva, te da bi bio najcrnji mazohizam kada bi sebe i dalje video na dosadasnjoj istoj (makar i teoriski zamisljenoj) poziciji.....
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 17 decembar 2009 15:02
Sanja
Surov i istinit članak! Hvala
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 17 decembar 2009 15:12
simonida
EUREKA!verovatno ovo više nije tekst za politiku!Feđa,Vi ste se opredelili, nema Vam povratka,ali ste se upisali u ljude! sve potpisujem,možda će žrtva biti velika, kao i uvek, ali treba da krenemo, treba da krenemo i da menjamo kao šta kažete,milom ili silom,dogorelo je...iskreno da Vam kažem više se i ne javljam jer mi je DOSTA PISANjA i plakanja,treba uzeti sudbinu u sopstvene ruke a ne samo bla,bla,bla...
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 17 decembar 2009 15:17
Ima nade
Sve je tačno. Dakle, moralna revolucija a ne nekakva kozmetička manipulacija.
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 17 decembar 2009 15:35
prophecy
Sve će se to desiti kada hirurg vrati nama Srbima mozak iz stomaka u lobanju. Kada počnemo da gledamo kroz oči a ne kao sada kroz želudac i jednjak.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 17 decembar 2009 15:36
Na dnu
O, Fedja, kako ste mi ogrejali srce ovim proglasom!
Kad su vec pomislili, a iskreno, i meni se to vec ucinilo, da je zaba skuvana-evo prvog krika! Kada bi samo zakreketalo po svim zabokrecinama Srbije,mozda se ovi prevaranti prepadnu i povuku .Bez krvi , molim, kao sto smo ih i doveli.Ako su neposteni nisu glupi da i sami ne znaju da su svojim stetocinskim delanjem izgubili legitimitet, a mi sa njima ubrzano gubimo i drzavu i zivot dostojan ljudi. Cestitam Fedja! I hvala Vam na odvaznosti.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 17 decembar 2009 15:38
thinking maize
Jednom je neko, komentarišući povratak Burbona posle pada Napoleona, rekao: "Ništa nisu zaboravili
i ništa nisu naučili!" Tako naša "elita", po sopstvenom izrazu "demokratska i zagovornik tržišta", ništa nije zaboravila od komotnosti i lagodnosti životnog stila jedne prethodne srpske elite, takođe "demokratske i zagovornika tržišta",
šta više preuzela je i "unapredila" taj životni stil! Ali zato, ova nova srpska "elita" ništa nije naučila iz istorijskog udesa te prethodne srpske elite, takođe "demokratske i zagovornika tržišta"!
Tim pre, što su očevi i majke (kako duhovni, tako i fizički!) ove sadašnje srpske "elite" razvlastili prethodnu srpsku elitu, "demokratsku i zagovornika
tržišta"! I to sve u "IME NARODA" i zbog "SOCIJALNE
PRAVDE"! Ova sadašnja srpska "elita" čak ima i ispovesti pripadnika te prethodne srpske elite,
"demokratske i zagovornika tržišta"! Pomenuću samo
"Istoriju Srba" poslednje delo velikog srpskog istoričara, uverenog monarhiste i istaknutog masona prof. Vladimira Ćorovića. Na samom kraju tog dela prof. Ćorović decidno ističe da je najveći
problem Jugoslavije (kao tadašnje države srpskog (i
ostalih) naroda), ne etnički, ne diplomatski, pa čak i ne ekonomski, nego socijalni! Taj istaknuti
ZAGOVORNIK TADAŠNjEG PORETKA ističe BEDU, kao NAJVEĆI PROBLEM tadašnje države srpskog naroda! Interesantno je da dr Čedomir Antić, jedna od intelektualnih perjanica sadašnje srpske "elite" rado citira prof. Ćorovića! Ali, UPORNO ZAOBILAZI
NALAZE PROF. ĆOROVIĆA O BEDI KAO GLAVNOM UZROKU NESTABILNOSTI TADANjE JUGOSLAVIJE! Znači: "NIŠTA NISU ZABORAVILI I NIŠTA NISU NAUČILI!" Onda se nemojmo začuditi kada jednog dana ovaj narod pređe sa reči na dela, glede poznate narodne mudrosti. Mislim na onu: "BATINA JE IZ RAJA IZAŠLA!"
Preporuke:
0
0
9 petak, 18 decembar 2009 15:15
Darko Stanojević
Pozdravljam prisustvo g.Dimovića (najzad!) ovde na NSPM!

Dobrodošao nam Ti i samo nastavi kako si naumio, a mi smo ti ovde da budemo zajedno jači!

Pozdrav!
Preporuke:
0
0
10 petak, 18 decembar 2009 15:20
Vladimir Čeleketić - Zambija
Nema ovo veze sa levicom i desnicom gospodine Kostiću, bez države i nacije svaka priča o levici i desnici je besmislena. Suverena nacionalna država kojoj je zadatak da vodi računa o interesima svojih državljana i u kojoj se vlada u skladu sa voljom većine, a ne u skladu sa interesima Soroševih stipendista i njihovim gazdama iz inostranstva. Posle ćemo da se "natežemo" da li će porez da bude 10 ili 20% i šta radnik treba da uradi da ga gazda otera sa posla. Nismo mi još stigli do te "lekcije".
Pozdravljam odluku NSPM-a da vrati članak na sajt. Vreme je za novu političku opciju, novi sistem vrednosti. Ovaj tekst bi mogao da posluži kao proglas tog novog pokreta.
Preporuke:
0
0
11 petak, 18 decembar 2009 16:44
The Tao of Groove
Potpisujem ovaj svojevrsan manifest.
Problem Srbije je sto je nakon pada Milosevica zavedena diktatura DOS-ovaca. Na iznenadjenje mnogih naravno, jer je i sam Milosevic najavljivao tu mogucnost. Narod je do te mere obeshrabren da ga samo neka teska katastrofa moze izvesti na ulicu. Smrt patrijarha Pavla eventualno. Serpama da lupa nikome ne pada na pamet. Kuvanje zabe je ipak uspesno sprovedeno onako kako je to mislilac DOS-a i najavljivao. Zasto je narod zbunjen? Prevashodno jer nakon 10 godina strogo kontrolisanog zivota provedenog u unistavanju privrede na racun ogranicene slobode kretanja za one koji nisu sa Kosmeta, Srbi iz unutrasnjosti dosli su do zakljucka da je toliko toga uradjeno u pravcu njegovog slabljenja da se prakticno nema na sta ni pozvati ni za sta uhvatiti. Setimo se da su u medjuvremenu najveci srpski neprijatelji kao Solana, Kusner, Bajden, postali narodni prijatelji! Srbijanska tajkunsko-politicka elita je po zadatku globalizatora integrisala i monopolisala politicko-ekonomski prostor drzave. Na povrsinu su isplivali poslusnici koji su dobili radna mesta u medijima, politickoj sceni i javnom servisu uopste. Krvni neprijatelji SPS-ovci i LDP-ovci su postali politicki partneri. LDP je dzoker vlasti koji glumi opoziciju. O fenomenu zvani Srbija bi se moglo pisati bez prestanka. Jedno je sigurno, u Srbiji trenutno ne postoji snaga, ne postoji covek koji moze za sobom povesti narod.
Preporuke:
0
0
12 petak, 18 decembar 2009 16:48
David
Sve je tačno. Ali, u Srbiji ne postoje građani, nego podanici. Punoletni stanovnici Srbije ne znaju šta je savremena država i ne znaju da su građani suvereni nosioci vlasti, a da to nije feudalni kralj. Na našim izborima ništa se ne dešava, jer oni koji glasaju misle da biraju apsolutnu, a ne zakonodavnu i izvršnu vlast, koja je odgovorna biračima. Potrajaće to još dugo, jer je političko obrazovanje naših ljudi na nuli. Oni su vekovima bili podanici i mire se da i danas to budu. Nema ovde građana, nema građanskog društva, što je preduslov za demokratiju i vladavinu naroda. Nažalost, demokratija se gubi i u onim tradicionalnim državama u kojima je nestala, ali to je druga priča, manje žalosna od naše. Tamo se birači još pitaju koliko je sati. Kad tražite neko svoje pravo, na šalteru vam kažu podnesite "zamolnicu" (reč je o molbi). Niko ne razume da građani za svoja prava državi isporučuju zahteve. Pišem ovo i znam da je sve to uzaludno.
Preporuke:
0
0
13 petak, 18 decembar 2009 20:50
Jovan London
Ne bih želeo da ponavljam već izrečenu podršku autoru na hrabrom i pismenom tekstu. Samo da dodam dve stvari:
- ne postoji više podela na desno i levo, a održava se veštački da bi se skrenula pažnja sa prave stvar, a tako što se koristi činjenica da su ljudi inertni pa i dalje koriste stereotipe na koje su navikli. Jedina podela koja je validna je na borce za demokratiju (ljudska prava) u okviru nacionalne nezavisne države i na globaliste koji su protiv svega navedenog.
- malo je neprimereno koristiti primer Pariske komune sa kraja članka (iako on odgovara poruci koja je poslata manifestom) jer je vrlo jasno da su organizatori istorijske `pobune naroda` u Francuskoj zapravo isti oni koji su i naručili od Marksa da napiše Manifest Komunističke Partije, to su oni isti protiv kojih je ovaj tekst i usmeren.
U zdravlje
Preporuke:
0
0
14 petak, 18 decembar 2009 21:31
paja patak
“Srednja pokretačka klasa je skroz uništena...” Ko je bila ta klasa i kako je uopšte mogla nastati neka “pokretačka“ klasa od 1945.g pa na dalje? U tome i jeste vic: Srednja klasa (i viša – bar ono malo što je bilo) je sistematski uništavana i potiskivana. Propast srednje klase nije počela devedesetih godina – prave srednje klase nije bilo posle 45-e! U novu klasu (onu Đilasovu) su ušli visoki partijski funkcioneri – oni su bili tadašnji „tajkuni“ – nisu imali sopstvene kapitale – ali su uz moć imali baš sve. Njihova srednja klasa su bili direktori firmi, partijski sekretari – i ne zaboravimo: viši funkcioneri jugoslovenskih reeksport-import firmi (npr. Ineks, Geneks, Adria, blabla...) – a to su sve bili ili isluženi, ili aktivni udbaši. Oni su bili sjajno orijentisani u vremenu i prostoru – pa kada je sve počelo da se raspada, prigrabili su sebi sve što se prigrabiti moglo. Odatle vodi poreklo ne mali broj sadašnjih tajkuna , a deo njih su i potomci komunističkih generala, državnih sekretara, ministara, ambasadora ( sa vrlo malom primesom onih koji su se probili iz nižih slojeva – a i ti su dobrim delom uspešni kriminalci). Za razliku od stare, predratne više klase i kapitalista (koji su bili, ako hoćete pljačkaši, eksploatatori, itd.) – ali su se ipak plašili Boga i iza sebe ostavljali brojne zadužbine (kako bi duše spasli) – ovi novi se ne plaše ni Boga ni đavola i zato su baš i takvi kakvi jesu – ogoljeno zlo. Ipak, ne bih se složio sa ovim: " U društvu postoje samo dva staleža – mali postotak nove elite koja je sastavljena od tajkuna, političara i njihovih porodica i velika većina siromašnog naroda koga predstavnici plutokratije često nazivaju građanima drugog reda.“ Postoji i tanak sloj nove srednje klase : istaknuti lekari koji šakom i kapom uzimaju mito, istaknuti advokati koji to isto rade u svojoj branši i korumpiraju sudstvo, viši sloj zaposlenih u stranim firmama/bankama sa platom u evrima – i ne zaboravimo, krem takozvanih NVO. Jao društvu u kome je sve tako!
Preporuke:
0
0
15 petak, 18 decembar 2009 21:35
mr Miloš D. Jovanović
Svaka je na mestu. Samo jedno pitanje gospodine Dimoviću. Zašto ovo nije u Politici?

Podsećam na nedavno objavljen članak Čede u istoj o penzionerima i njihovoj odgovornosti u kojima gospodin Jovanović predlaže penzionerima harakiri jer 85% nije ispunilo 40 godina radnog staža da bi poštovani predsednik LDP-a mogao da vodi mirno politiku.
Preporuke:
0
0
16 petak, 18 decembar 2009 21:51
gledalac
Zanimljiv tekst,pisac je veoma tacno primetio i objasnio stanje koje vlada u nasem drustvu,takodje predvidjajuci naredne dogadjaje.Narod ce ipak morati da preuzme stvar u svoje ruke,inace nam nema spasa.
Trenutno u svetu je ponovo postalo aktuelno baviti se pravima ljudi,prvenstveno radnika.Naravno nista nije slucajno i bez nekog odredjenog cilja.Tako da je danas sve vise prisutna borba za prava radnika,sve u ocajnickom pokusaju stvaranja jake srednje radnicke klase koja treba da izvuce privredu iz krize.Takav jedan ocit primer je Kina koja stvara mocnu srednju klasu radnika koji vuku privredu ka prosperitetu i to cak u vreme svetske ekonomske krize.Sta je dovelo do toga da razvijene zemlje i bivse komunisticke zemlje dodju u situaciju da izgube svoju srednju klasu(a pod srednjom klasom se mogu smatrati i vecina radnika),a samim tim i mogucnost daljeg napredovanja.Odgovor je jednostavan,do toga je doslo zbog striktnog sprovodjenja osnovnih principa neoliberalizma,odnosno zbog sistematicnog sprovodjenja principa zasnovanih na doktrini reganizma i tacerizma,kada su radnici prakticno izgubili svoja do tada zagarantovana prava.
Danas kada neoliberalizam gubi na snazi opet se javlja potreba za vracanjem svih onih prava koja su radnici izgubili u prethodnom periodu,a sve sa ciljem stvaranja nove radnicke klase koja ce biti dovoljno platezno sposobna da poveca agregatnu traznu i na taj nacin da izvuce privredu iz krize i stvori uslove za dugorocni privredni rast na zdravim nogama.
Prva faza u sprovodjenju plana za stvaranje pravednijeg drustva ce biti stvaranja uslova koji ce dovesti do jacanja osnovnih drustvenih institucija.
Gledajte sta se desilo kod nas,kada smo pocinjali privatizaciju receno je da se to radi da bi nam svima bilo bolje,i da treba privatizaciju sprovesti po svaku cenu,pa makar to bilo i za jedan dinar za fabriku ako nema odgovarajuceg kupca.Privatizacija nije dala ocekivane rezultate,i sta cemo sada?
Preporuke:
0
0
17 petak, 18 decembar 2009 23:10
NSPM web
@ Vladimir Čeleketić - Zambija
Pozdravljam odluku NSPM-a da vrati članak na sajt.

Samo da razjasnimo ovo: tekst nije bio (privremeno) povučen zbog bilo kakvih dilema da li treba da bude objavljen nego je plan bio da se na sajtu pojavi danas a ne juče.

Aleksandar Lazić
Preporuke:
0
0
18 petak, 18 decembar 2009 23:23
Nišlija
Problem je u tome što posle ovakvog teksta možete samo da povedete revoluciju, inače ispadate nedosledni.
Preporuke:
0
0
19 petak, 18 decembar 2009 23:58
Plodovi gneva
Blagonaklon pozdrav od jednog autentičnog konzervativca.
Hasta siempre!
Preporuke:
0
0
20 subota, 19 decembar 2009 00:52
Ultravisitor
Ko ce da organizuje narod koji je spreman za izumiranje? Nemojte da ga mnogo drmate mogao bi da ozivi pa da rusi Slobodan Milosevica i da sravni sa zemljom svakoga ko pomisli na devedesete. Pustite ljude da seku prste, leze po prugama i veruju svojim nezavisnim sindikatima. Srbija je kornjaca na ledjima koju nema ko da okrene, a i kada je neko okrene ona ce da peva kako sviraju Mladjan Dinkic , Boza Djelic, Boris Tadic, Cedomir Jovanovic, Dragan Djilas, Dragan Sutanovac i demokratska buranija nepotisticke splacine.
Preporuke:
0
0
21 subota, 19 decembar 2009 00:57
Teofilo Stivenson
@ NSPM Web

Hvala na objasnjenju. Ovaj odlican tekst je vec izazvao mnogo reakcija, a njegov privremeni 'nestanak' sa naslovne strane jos vise.
Preporuke:
0
0
22 subota, 19 decembar 2009 01:37
Steva Nadrljanski
Opa!
Ulice!
Ovaj jezik malo bolje razumemo!
A i oni kojih se tiče.

Neće ovaj beogradski sindikatlija još dugo u "Politici".
Poziva na nasilje, c, c, c!
Preporuke:
0
0
23 subota, 19 decembar 2009 01:38
SLOBODAn
Nadam se da će tekstovi Feđe Dimovića biti često objavljivani i da će uredništvo nspm-a uspostaviti saradnju sa ovim autorom pošto je u pitanju jedan od najzdravijih i najispravnijih predstavnika aktivne omladine Beograda i Srbije koja se ne želi prepustiti kolotečinama u koju je uvlače vladajuće elite (političke, ekonomske..) i koja želi da se AKTIVNO uključi u borbu na frontu za budućnost ove zemlje i ovog društva.
Fela hvala za izuzetno ozbiljan i najsveobuhvatniji tekst do sada, kao i za prve predloge kako svi nezadovoljni mogu da izraze svoj protest, bunt i neslaganje- počevši od malih inicijativa.
Borba za peti park i zvezdarsku šumu su primeri da se ako se držimo SVI ZAJEDNO možemo usprotiviti ( i pobediti) daleko imućnije, uticajnije i beskrupuloznije protivnike. To je JEDINI način.
Sajt NSPM je od večeras daleko bogatiji.
Preporuke:
0
0
24 subota, 19 decembar 2009 01:45
Trebace nam i Antic! - @thinking maize
Vec od samog naslova vidljiva je autorova zelja da gradjane Srbije (ne samo Srbe, nego i ostale) trgne iz letargije i oslobodi straha, koji su u nas uterali srpski "demokratski" poslusnici Milosrdnog Andjela! Ovo dozivljavam utoliko vise kao vapaj, nego kao poklic! Ako se napokon trgnemo - trebace nam svaki covek, spreman da da doprinos stvaranju nove, pravedne i dostojanstvene Srbije, umesto ove porobljene, okuzene i osramocene! Siguran sam da i vrsni mladi istoricar Cedomir Antic, cije odmerene i strucne analize rado citam, moze dati veliki doprinos takvoj Srbiji! Utoliko mislim da su nepotrebne zamerke koje "thinking maize" (i njegove komentare rado citam) upucuje gospodinu Anticu. Ne mora se on s njim slagati u svemu, ali Anticu intelektualni, moralni i strucni integritet niko ne moze osporiti, a od njegovog trezvenog, anagazovanog delovanja Srbija moze imati samo koristi.
Preporuke:
0
0
25 subota, 19 decembar 2009 01:51
Kimi
Dimoviću, dosledni biste bili ukoliko bi posle ovakvog, kako je ispravno navedeno- MANIFESTA, stali na čelo kolone i prvi podigli prste skupljene u šaku. Ovaj tekst je dah svežeg vazduha, pravo sa asfalta glavnog grada, i bilo bi neophodnootvoriti čitavu temu u kojoj bi se objavljivali eseji na ovako široku temu.
PS: Nemojmo ovo svrstavati levo ili desno, bliže ovoj ili onoj ideologiji, ovo pogađa u CENTAR, u suštinu problema!
Nema povlačenja, nema predaje!
Preporuke:
0
0
26 subota, 19 decembar 2009 02:47
Misa
Bravo Fedja potpunomse slazem sa vasim tekstom ali bi voleo da dodjemo i do nekog resenja. Mislim da revolucija, narocito oruzana nije put, za to nema nikakvih uslova, ali ovu situaciju smo vec videli pa ce i rasplet biti slican.
Napravili smo drzavu koja je kopija drzava Latinske Amerike 60 godina, prvo nazovi demokratski izbori, pa gerilske pobune, onda vojne hunta (cemu sluze profesionalne vojske, i na kraju se uvek pojave i postene vodje koje pobedjuju na izborima. Gerilac u Urugvaju, uzgajivac koke u Boliviji, major u Venecueli, sindikalni lider u Brazilu. Svima je zajednicko da su pobedili na izborima, i krupnim koracima izvlace svoj narod iz siromastva.
Mislim da ce se to desiti ne samo kod nas nego u vecem delu Evrope. Ekonomska kriza ce to samo ubrzati, mnoge zemlje su vec bankrotirale (Island, balticke drzave) ili su pred bankrotom Grcka, Italija, Irska, Spanija, istocno evropske zemlje. Tako da mislim da i vecem delu, kao i nama, sledi latino americki scenario.
Preporuke:
0
0
27 subota, 19 decembar 2009 09:51
Ras Dušan
Molim Vas, dosta više podela i revolucija. Već smo ih dovoljno imali, a i nema nas toliko da sebi možemo priuštiti da se sa barikada gledamo preko nišana. Najmanje nam trebaju novi sankiloti i jakobinci.
Preporuke:
0
0
28 subota, 19 decembar 2009 12:14
Daniel Jovanović
Svaka čast na britkoj i preciѕnoj dijagnoѕi bolesti.Molim Vas da nastavite da pišete za NSPM jer ste ovde samo nagovestili svoj talenat.Trebalo bi da postane nešto više od teksta, naša istina o kojoj svakodnevno razmišljamo,naša jedina nevirtuelna stvarnost koju ne bismo da ostavimo deci, ali od Boga zdravlje...
Preporuke:
0
0
29 subota, 19 decembar 2009 12:15
ČUJTE ME SRBI
promena sistema je ključna stvar a ona se moѕe postići sledećim koracima.Prvi korak,promena sadašnje vlasti sa ulice. Drugi korak,usavotvorna skupština. Treći korak, novi Ustav sa sistemom kakav je preporučivao Arčiblad Rajs u knjiѕi ČUJTE SRBI, da se onemogući stranačka skupština već skupština prdstavnika esnafa (lekari jednog u skupštinu,metalci jednogu skupštinu,seljaci,jednog u skupštinu, trgovci jednog u skupštinu i td.)jer to onemogućuje manipulisanje skupštinom jer bi svaki poslanik u skupštini morao da misli svojom glavom.
Državom da upravlja deset najumnijih ljudi koje će izabrati nova skupština i to je to, novi sistem države po Arčibaldu Rajsu.
Preporuke:
0
0
30 subota, 19 decembar 2009 12:15
gorštak
Mada je Nišlija suštinski u pravu da posle ovakvog teksta treba povesti revoluciju inače smo nedosledni, ipak treba reći da je takvo očekivanje još uvek nerealno spram okolnosti (što ne znači da na duže staze treba odustati od njega). Dimović je kratkim potezima veoma efektno predočio suštinu našeg sveukupnog kolapsa, bolje od mnogih analitačara, i ponudio rešenja koja ne leče bolest, ali je olakšavaju i grade uporište za neki budući dalekosežniji korak. Zato ga treba i razumeti kao podsticaj da se dela koliko se može u svom neposrednom okruženju. I sam sam u nekim ranijim komentarima govorio da se ne treba uzdati u partije i institucije, već inicirati akcije sa komšijama, prijateljima, rođacima, ma kako one izgledale male i beznačajne. Jer u okolnostima u kojima se nalazimo i malo je mnogo i nikada se ne zna koji se naš potez može pokazati sudbonosnim. Mislim da je Konfučije rekao da se ispunjavanjem malih zadataka stiže do ispunjavanja velikih.
Znam da je grupa građana sa Zvezdare zajedno sa Dimovićem odbranila Zvezdarsku šumu od uzurpacije i eksploatacije beogradskih tajkuna. Okupili su se, protestvovali, zasipali žalbama nadležne službe i uspeli. To je naizgled mala, ali u stvari velika pobeda.
Neka po ugledu na njih svako čini šta može i gde može.
Šest-sedam godina ranije sam sa dva poznanika okačio džak u potkrovlju jedne kuće, gde smo dvaput ili triput u nedelji držali bokserske treninge. Priključili su nam se i neki klinci iz kraja, pa su se iz zajedničkog druženja rodile i druge ideje: odlazili smo na Ravnu goru, obilazili manastire, planinarili po Srbiji i Crnoj Gori, štampali i delili letke raznim povodima, organizovali tribine i književne promocije u podrumu jedne zgrade.Neko će reći ''pa šta s tim''. Pa ništa revolucionarno, ali smo u vremenu opšte letargije barem vežbali telo i duh, izbliza upoznavali srpske krajeve, učili jedni od drugih, izoštravali svoje stavove i koliko-toliko uticali na svoju okolinu. Davno je rekao narod: ''u se i u svoje kljuse''.
Preporuke:
0
0
31 subota, 19 decembar 2009 12:59
Vrt iz srpskog Toronta
Izbori su jedina reolucija.Ovu lažovsku vlast treba skinuti.
U pitanju je minimum ljudskog dostojanstva.
Preporuke:
0
0
32 subota, 19 decembar 2009 14:12
Feđa Dimović
Hvala svima na komentarima i toploj dobrodišlici, kao i redakciji koja je objavila ovaj tekst. Nadam se da ćemo nastaviti saradnju, jer u situaciji medijskog mraka i cenzure, ovo su retka mesta na kojima narod može slobodno da izrazi svoju volju i mišljenje. Slažem se da ne treba praviti podele na levo i desno, jer takvim podelama se ne dobija ništa i one su samo mrtvo slovo na papiru. Treba se boriti za svakog čoveka a ne za pojedinačne interese.
Do sledećeg javljanja možete posetiti sajt Beogradskog sindikata na kome ima dosta interesantnih tekstova: www.beogradskisindikat.com

Puno pozdrava,

Feđa

SINDIKALNA BORBA SE NASTAVLjA!
Preporuke:
0
0
33 subota, 19 decembar 2009 16:01
Kosta
Pogeldaj političku scenu..ma kakva politika, to je više tržišna scena, na kojoj nema ni politike ni principa i sve se odvija po scenariju koji diktiraju tajkuni i veleposednici koji su ili finansijeri ili članovi stranaka.
Ono što bi trebalo da bude nauk svima koji kritikuju da nam ne treba više revolucija jeste to što su nam i 27. mart i 5. oktobar isplanirali i organizovali spolja, a da bi jedan zdrava i temeljna, promena iznutra koju bi ovaj narod izvršio bila izuzetno delotovorna..
ps: izjava Bože Đelića :"biometrijske pasoše u ruke i vidimo se negde u Evropi." se teško može shvatiti do kao ponižavanje građana Srbije od strane pripadnika vlasti.
Meni je i Srbija dovoljna, ali dok je ovakvo stanje stvari mi nećemo imati mogućnosti ni da živimo normalno, a kamoli da putujemo i da se srećemo po evropi sa Đelićem.
Svi zajedno!
Preporuke:
0
0
34 subota, 19 decembar 2009 16:29
Sipine kosti
Vreme je da se nešto uradi, neizbežna je "revolucija", ali do nje mora doći u glavama ljudi. Državu je uništio naš "kolektivni karakter" (Fromov izraz), a ne samo pokvareni političari i korumpirane stranke. Nema ko da povede ovaj narod - piše neko. Pa zar smo ovce? Za mora neko da nas vodi? Čemu služe izbori? Niko više nije lud da ovaj narod "vodi", zbog njegovog kobnog "kolektivnog karaktera". Jer će taj narod dojučerašnjeg vođu da proglasi za izdajnika. Bez dokaza. Kad ima dokaza, izdajnik može da se brani, i odbrani, kad dokaza nema, presuda je konačna. Tako je prošao Vuk Branković, iako istorija misli drukčije, mada se i naučenjaci ustežu da istinu o njemu kažu glasnije, niko neće da se suprotsvlja narodu, a narod je presudio. A i kad je bio čovek koji nas je poveo u taj naš zajednički pohod koji je uveliko ubrzao pad komunizma i totalitarnog režima, tom čoveku su građani okrenuli leđa. I on je kasnije proglašen izdajnikom. Bez dokaza. Optužba je postala pravosnažna presuda. Odbrane od toga nema. Čeda danas kidiše na penzionere i njihove penzije, a u Kostolcu, gradu penzionera (uglavnom rudara), dobija sedam odsto glasova. Istorija je neumoljiva, ona nema milosti za narod koji joj se ruga i ne koriste razum, zato je ova država propala. Srbi se rugaju i Bogu i istoriji. Država jeste propala, jer je imala izdajnika. To je odgovor! I na ovom sajtu svako želi da pokaže neku svoju filozofiju, kao da je reč o takmičenju, jedino niko neće ozbiljno da raspravlja o istini, o iskvarenom "kolektivnom karakteru", o nečasnim optužbama protiv nevinih. Čovek koji je proglašen izdajnikom, optužen je da je uništio našu državu. Svi zaboravljaju na dosmanlije i njihovog vođu. Pao je Miloševićev totalitarizam, na scenu stupa i jača jedan novi, još gori, uvezen sa Zapada. "Neoliberalizam i apsolutno slobodno tržište mrtvi su, evropski imitatori američkog sna deluju izgubljeno" - uzvikuje Edgar Moren, najveći živi mislilac. Kraj, nema više.
Preporuke:
0
0
35 subota, 19 decembar 2009 16:54
Iz Kanade
Evo i da podsetimo( iz teksta "Uloga globalnog parazitizma", S. Antonica)

4] Zato globalisti kupuju lokalnu intelektualnu elitu (jer oni prvi primete da nešto nije u redu), kupuju medijsku elitu (jer oni prvi objave da nešto ne valja) i kupuju političku elitu (jer oni prvi treba nešto da preduzmu). Ta kupovina je, međutim, jednokratna i podrazumeva da će lokalna elita u glas propagirati spasiteljsku „integraciju“, tj. ulazak u sistem. No, kada se već uđe u sistem – tj. kada nacionalna politička elita, uz kooperaciju medijske i akademske elite, isporuči svoj narod na milost i nemilost globalističke finansijske oligarhije i političke birokratije, onda prestaju galantna plaćanja pripadnicima lokalne kompradorske elite i oni postaju samo šrafčići u mašineriji globalnog poretka moći i eksploatacije.
Preporuke:
0
0
36 subota, 19 decembar 2009 17:10
PETI ELEMENT
Tekst sa revolucionarnim nadahnućem. Gotovo poklič! Još da ga ima ko artikulisati političi i demokratski? Možda DSS, jedini je autentično napadan. Verovatno je jedini autentično bčlizak duhu teksta.
Preporuke:
0
0
37 subota, 19 decembar 2009 19:24
Milica
Srbija je država u kojoj je pravosuđe potpuno uništeno i više ne postoji. Konkretno, u jednom gradu u Vojvodini su, osim retkih izuzetaka, sudije i tužioci izabrani po nacionalnom kriterijumu, stranačkoj pripadnosti ili zaleđini, rođačkim vezama, nesposobnosti, lošem kvalitetu rada, kao i oni koji se nikada u svom radu nisu zamerali nikome od političara ili lokalnih moćnika. Simptomatično je da su u seči sudija mnogo gore prošli sudije krivičari nego sudije parničari. Nisu prošli reizbor neki od najboljih sudija i tužilaca, sa dugogodošnjim stažom i bez mrlje u karijeri, slučajno ili namerno, Srbi, koji se, iako živeći u Vojvodini toga čak nisu stideli (kao što se većina ponaša).
Preporuke:
0
0
38 subota, 19 decembar 2009 20:02
Milena
Bravo!
''Ni levo ni desno već pravo u meso.''
Preporuke:
0
0
39 subota, 19 decembar 2009 20:59
Nakita
Odlicno!. Hvala Vam Fedja sto postojite. Ovaj clanak mi je dao nadu, nadu za Srbiju i da jos uvek ima pametnih i pravih ljudi u Srbiji.
Preporuke:
0
0
40 subota, 19 decembar 2009 21:18
Ko nas isteruje? - @Kosta
Gospodine Kosta, ako je tacno da je Bozidar Djelic izjavio:"biometrijske pasoše u ruke i vidimo se negde u Evropi" - onda on sigurno zna sta je time mislio! Da ce on nazad u Francusku, kad obavi posao - rasturi Srbe, a Srbiju oslobodi za one kojih se Zapadna Evropa zeli osloboditi! Od sistematski ispraznjene Srbije napravice se neka vrsta "demografske deponije", u koju ce podli i okrutni Zapad da gura sve koje smatra viskom: ekonomskim, socijalnim, religioznim. Tu ce te parije da dirince za sitnis, u Srbiji kojoj ce svi zaboraviti ime! A kad Djelic cuje na pariskim ulicama srpski naglasak kod nekog tuznog prolaznika, samo ce se grohotom nasmejati! Ali, stop ovde! Zar nisu i mnogi obicni ljudi u Srbiji nalik tom Djelicu? Zar se ne izruguju nesretnicima iz Krajine, Bosne, i posebno sa Kosova? Znam, nisu svi prognanici jednaki, ima medju njima i profitera - ali, verujte, vecina su kao oni tuzni prolaznici kojima ce uskoro izrugivati ministar za propast Srbije, Djelic Bozidar!
Preporuke:
0
0
41 subota, 19 decembar 2009 21:21
Dragan Ivanović Braće Dirak BB Jagodina 035/250-993
Gospodine Dimoviću
ako BS oformi stranku ili pokrene proteste ili na bilo koji način čini nešto ѕa promene na bolje u Srbiji(a da su principi isti kao u Vašem tekstu)iѕvolite poѕovite JA sam spreman.
Preporuke:
0
0
42 subota, 19 decembar 2009 22:24
Biljana
Pridružujem se dobrodošlici za Feđu! Sin me redovno upoznaje sa pesmama Beogradskog sindikata, čitala sam Feđu u Politici i zaista mi je drago što je počeo da piše za NSPM. Idemo dalje, zajedno..
Preporuke:
0
0
43 nedelja, 20 decembar 2009 00:26
Teofilo Stivenson
Gospodine Dimovicu,

Tekst koji ste potpisali je osvezenje u moru banalnosti i bezobrazluka kojima je ovih dana medijska scena u Srbiji preplavljena. Od histericnog izvestavanja o novim hapsenjima 'treceg', 'sedmog' i 'jedanaestog' navijaca, do cirkuskog i ponizavajuceg mahanja pasosima i poziva da se svi vidimo u Evropi. Problem je u tome sto radnici iz okoline Lapova nemaju ni za prazan pasulj posle trideset i pet godina rada za dobro ove drzave, dok oni koji je prodaju, izdaju i razgradjuju imaju novca za bacanje. Fotografije tih i drugih radnika, ocajnika ciji je jedini greh sto su posteno radili celog zivota, nisu preplavile Srbiju koja se davi u fotografijama Tadica, Djelica i Dinkica koji nas vode brzim prugama u Evropu i 'business suit' novinarke Brankice Stankovic, koja, kao pravi predstavnik selektivno-istrazivackog novinarstva krci put u glavama ljudi za poslednji obracun sa srpskim identitetom.

Ne dozivljavam Vas tekst, bez obzira na referencu o Pariskoj Komuni kao nekakav levicarski proglas. Znam da to ne cine mnogi sa kojima sam u kontaktu a koji ovaj sajt citaju, ali retko pisu. To je poziv za ujedinjenje levice i desnice, nezadovoljnih i ljutih, preverenih i besnih u zajednicki front kojim ce se ova vlast prisiliti na promene. Odmah. A to znaci: Put ka integritetu Srbije i boljem zivotu umesto atlantistickih proglasa i integracijskih lazi.

Vlast u Srbiji ima isti legitimitet koji je imala i Miloseviceva cetvrtog oktobra. Nema slobode, nema opaozicije, nema slobodnih medija i nema zastite Ustava i zakona u ovoj zemlji. Naprotiv, vlast radi na urusavanju Srbije, ignorise ustav i zakon. Vreme je za promene.
Preporuke:
0
0
44 nedelja, 20 decembar 2009 01:01
Delija
Svaka čast za tekst,opisuje celokupnu situaciju u zemlji kao i dobar broj vaših pesama!
DOLAZI SINDIKAT!
Preporuke:
0
0
45 nedelja, 20 decembar 2009 02:33
SNS
Predlazem da se samozvana srpska "napredna" stranka, koju vodi atlantski golub-preletac (bivsi srpski domacin!) Tomislav Nikolic samoukine - a da kraticu SNS odsad koristi Srpski Narodni Sindikat! Nema "napredan", nego "narodni", pa jos sindikat - dakle za svakoga, a ne samo za one koji su "uznapredovali" dotle da nam prodaju Evropu, u zamenu za teritoriju, dostojanstvo i opstanak! Neka se makne Srpska Napredna Stranka T.Nikolica i B.Tadica, i napravi mesto Srpskom Narodnom Sindikatu! Tomo, ako se i ti uclanis u taj sindikat - jos mozes spasti dusu, koju si onomad za sitnis prodao Borisu i njegovim!
Preporuke:
0
0
46 nedelja, 20 decembar 2009 03:23
Fedja Dimovic
Tekst je definitivno pogodio pravo u osinjak :http://www.e-novine.com/entertainment/entertainment-tema/33339-Govedina-grekom.html
Preporuke:
0
0
47 nedelja, 20 decembar 2009 03:53
Darko Stanojević
Uvek me tresne(te) natrag na zemlju:

http://www.youtube.com/watch?v=pAmFtqGRUtc
Preporuke:
0
0
48 nedelja, 20 decembar 2009 12:48
gorštak
@Feđa Dimović

Pročitao sam tekst sa e-novina. Jeftina ironija u pančićevsko-lukovićevskom maniru. Krajnje izveštačena i vapijuće neadekvatna opisanoj situaciji. E-zajedljivci žive u uverenju da su mnogo duhoviti, a ne shvataju koliko su promašeni.
Ostaje ti samo da im uzvratiš duplo. Upakuj celu soroš-kamarilu u neke stihove, onako poimenice. Udri i ne žali.
Preporuke:
0
0
49 nedelja, 20 decembar 2009 14:20
Jasna Simonović
Dobar, poznat tekst...ali...

"Narod u Srbiji nema kontrolu nad sopstvenim životom."..

Narod u Srbiji ne želi kontrolu nad sopstvenim životom...(nadam se uskoro jednom tekstu na tu temu)

Kakav narod, takva vlast...

Najlakše je udvarati se narodu...Najlakše je vratiti se u 1871. ili "zakukati" nad 12000 ili nad nulom...Svakako da saosećam, najpre sa sobom, ali retko ko je tu "nevin"...

Eto, na pragu 2010. smeši nam se kandidatura za članstvo u EU koja rominja u sopstvenom bespuću dirigovane ekonomije, političkog razvrata i revizorskih nadri veština...npr.već jednom dadosmo jugoslovensko-sovjetsku ekonomiju, sada treba i srpsko-ruska da ode u "poluopran" evropski ćorsokak umesto u čiste džepove naroda, bilo koje nacije...Zar je tako teško "preplivati" Lamanš i npr stići do KPMG Global?!

Da bi budućnost "umela da peva" onoliko koliko su "sužnji" platili za nju potrebno je da sužnji suze svoje vidike na konkretno - na sebe! bilo da su u "vlasti" ili u "narodu"...tako nekako
Preporuke:
0
0
50 nedelja, 20 decembar 2009 19:43
Tanin
Allons enfants de la Patrie,
Le jour de gloire est arrivé !

Skinimo okove od vrata i noge, proterajmo bandite iz Srbije.
Preporuke:
0
0
51 nedelja, 20 decembar 2009 20:56
Sarlo Akrobata
Tesko da jurisnici sa E-novina mogu nesto inteligentnije da smisle, sem ovoga da ismevaju istinsku emociju. Sve ce to Soros pozlatiti.
Preporuke:
0
0
52 ponedeljak, 21 decembar 2009 12:05
thinking maize
Trebaće nam i Antić!& Feđa Dimović. Poštovani kolega, poštovani autore. Slažem se da nam je potreban SVAKI ČOVEK! Ali, g-din Čedomir Antić se vrlo rado pozivao na Vladimira Ćorovića, dokazujući svoje teze. A one su uglavnom mogu svesti na: "komunizam je bio loš za Srbe"! Slažem se, ali i "prehlada je loša za Srbe", "dugovi su loši za Srbe" itd, itsl... To je, što bi rekao Karl Poper, TRIVIJALAN STAV! Pitanje je "ŠTA DALjE?!" Priznajem da nisam baš prečesto pratio
"lik i delo" g-dina Č.A., ali sam takođe primetio da isti g-din veoma često se poziva na Vladimira Ćorovića, pri čemu se isti, tj. g-din Č.A. decidno ne ograđuje od politike stranke kojoj nominalno pripada ("G17+"), šta god takvo ponašanje značilo!
Istina, tim stavom se g-din Č.A. ponaša saglasno svom uzoru, prof. Ćoroviću, koji NIKAD NIJE DOVODIO U PITANjE POLITIKU KOJU JE IZABRAO KRALj ALEKSANDAR! Ali, da podsetim, kralj Aleksandar je DOBIO RAT I PROŠIRIO ZEMLjU, a g-din M.D., nominalni
stranački šef g-dinu Č.A. je zatekao ZEMLjU KOJA JE IZGUBILA RATOVE, A ZA NjEGOVOG "VAKTA" SE I DALjE SMANjIVALA! I to su g-da M.D. eksplicitno, a g-din
Č.A. implicitno proglasili za OBNAVLjANjE DRŽAVNOSTI
SRBIJE! Naravno, Srbija je sada u situaciji sličnoj onoj u kome se nalazila Grčka posle 1923 g.
posle maloazijske katastrofe ili Mađarska 1920 g. posle Trijanona i takve inicijative za OBNOVOM SRPSKE DRŽAVNOSTI su dobrodošle! Samo pitanje, po koju cenu?! Da li po ceni "da Evropa nema alternativu"?! Svi znamo kakva je to cena! Tražim samo da se g-din Č.A. jasnije odredi! Jer, da parafraziram H.M. Encesbergera, poznatog nemačkog
pesnika: "Evropa, Evropa, između ostalog"! Znamo i da je H.M. Encesberger tu svoju misao izrekao parafrazirajući zloglasno: "Deutschland, Deutschland uber alles"! A "drugosrbijansko"
"Evropa nema alternativu" veoma podseća na
"Deutschland..."! Kao što praksa "drugosrbijanaca"
i "žutaća" u ovom trenutku veoma podseća na "rane radove" glasnogovornika parole "Deutschland..."!
Preporuke:
0
0
53 ponedeljak, 21 decembar 2009 13:31
Milutin Mladjenovic
Fedja majstore citiram te : "Srbija nije suverena, već naprotiv, marionetska država koja ispunjava naloge velikih sila i udovoljava njihovim imperijalističkim težnjama. Njene finansije i ekonomija su pod kontrolom Svetske banke i Međunarodnog monetarnog fond"

_______________________________________________

-Ovo gore si napisao Fedja posle odlične, tačne, skandalozne naše zbilje i stanje stvari u našem društvu. I sam sam još oštrije to apostrofirao, prozivao, ismejavao i ponižavao tvorce našeg stanja u društvu.

Ali gore sam te citirao poštovani Fedja, gde su napisane rečenice direktno u koliziji sa stanjem u kojem smo... zar nije normalno da bolesno društvo ne bude suvereno, i da samo odluučuje kad je to evidentno da nije u stanju da se samo organizuje.
Po mom sudu, ispunjavanje naloga je relativno dobra stvar za ovakvu Srbiju, jer neuračunljive i bankrotirane zemlje kao što je naša, nemaju nekakvog izbora, ili će da slušaju, ili će da objave propast države, društva u celini ili da se koprcaju pod nalozima šta nam je činiti.

U pravu si Fedja u delu teksta van citiranog, gde tvrdiš da nam treba hitno rešenje našeg jada, ma kako se ono zvalo, bitno je da to rešenje ulovi naše političke Pacove koji nam pojedoše supstancu države, koji nam ogadiše samu pomisao na politiku, na nadu i na realnu pomisao da će nam ikad biti bolje.

Zanimljivo je što se Srbije tiče, da niko normalan, pošten, vredan, moralan ne vidi sebe u politici, državnom aparatu...što je i razumljivo na broj Pacova o kojem gore pisah, oni su naprosto neuništivi, a mi nemoćni. Dokle ?
Preporuke:
0
0
54 ponedeljak, 21 decembar 2009 14:27
goran, slovenija
gospodine dimoviću svaka vam čast.

ovo vam je sjajan tekst i nastavite dalje.
Preporuke:
0
0
55 utorak, 22 decembar 2009 12:09
Milan
Fedja Dimovic i Cheda Antic lep duet. Fedja je kao revolucionar a Cheda konzervaticav a obojica u Naprednom klubu. Cheda je liberal i anglofil bez alternative a Fedja antiglobalista, no na kraju sve to dodje na isto u naprednom bratstvu...
Preporuke:
0
0
56 utorak, 22 decembar 2009 14:25
Margaret Tačer
Milane interesuje me na osnovu kojih argumenata zaključujete da je dr Antić anglofil?
Preporuke:
0
0
57 utorak, 22 decembar 2009 16:57
milena A.
Potpisujem sve sto je ovaj covek napisao.
Sta nam vrede izbori kada ce iza pobednika opet stajati neki vladari iz senke(narod sigurno ne).
Definitivno u ovoj drzavi se postenje ismeva,takvi ljudi su ponizeni,PRIVATNOST IM JE
UGROZENA!!!
Nije ni cudo kada nesposobni ,polupismeni i ljudi najgore vrste zauzmaju itekako vrlo "fine" pozicije
,ne sigurno sto su to zasluzili svojim znanjem
vec obicno cinkarenjem zabadanjem nosa u privatne zivote svojih sugradana .
Tragicno je sto ti isti ljudi "prodaju" i ugrozavaju svoje najblize a i rodenu majku bi oblatili za pare.
Studenti,buduca intelektualna elita su diskriminisani i vecina od njih nezasluzeno nisu u
istoj ravni sa svojim kolegama.
Covek se zapita kako da vaspitava svoju decu?
Naravno ucimo ih da moraju svoje mesto posteno zasluziti,ali na primeru mnogih roditelja koji su "kolateralna steta" negativne selekcije neznam
kakvu nadu im ostavljamo?
U Srbji mora da se poseje novo seme iz koga ce nici zito nove nade (bez kukolja),inace ovo nevodi nicemu dobrom.
Moramo naci nacina da zivot uzmemo u svoje ruke i da svoje glasove dajemo samo postenima(po cinjenju).Pameti imamo fala bogu samo joj treba dati sansu.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner